Ewidencja gospodarstw agroturystycznych
2014-04-08
W związku z tworzeniem ewidencji gospodarstw agroturystycznych na terenie gminy Chocz, Urząd Gminy Chocz zwraca się z uprzejmą prośbą o składanie wniosków przez właścicieli takich gospodarstw...
Podstawa prawna: art. 38 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004r. Nr 223, poz. 2268) oraz rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie (Dz. U. Nr 188, poz. 1945).
I. Wymagane dokumenty
1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu nie będącego obiektem hotelarskim (gospodarstwo agroturystyczne).
2. Załączniki:
1. Karta informacyjna obiektu.
2. Deklaracja o spełnianiu minimalnych wymagań, co do wyposażenia obiektu.
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą wymagane są:
- kserokopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, wydanego przez właściwy urząd statystyczny,
- kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
II. Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji - 17 zł
Opłatę można uiścić w Banku Spółdzielczym w Choczu lub na poczcie, po pobraniu przekazu w pok. Nr 7 Urzędu Gminy Chocz.
III. Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni kalendarzowych.
IV. Jednostka prowadząca sprawę
Stanowisko ds. promocji i rozwoju gminy, pokój nr 7, tel. 62 7415 330, e-mail: emarkiewicz@chocz.pl
V. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
VI. Uwagi
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie Urzędu.
Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania do Urzędu Gminy informacji o następujących zmianach:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju i kategorii obiektu hotelarskiego,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,
- zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych, zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych,
VII. Druki do pobrania
- wniosek o wpis do ewidencji,
- opis obiektu (karta informacyjna),
- deklaracja o spełnianiu minimalnych warunków, co do wyposażenia obiektu.
Pliki do pobrania